Page 26 - IDEA Studie 5 2022 Vyucovaci metody
P. 26

INTENZITA POUŽÍVÁNÍ VYUČOVACÍCH METOD UČITELI A JEJICH VZTAH S VÝSLEDKY VZDĚLÁVÁNÍ Lavy, V. (2016). What makes an effective teacher? Quasi-experimental evidence. CESifo Economic Studies, 62(1), 88-125. Lortie-Forgues, H., & Inglis, M. (2019). Rigorous large-scale educational RCTs are often uninformative: Should we be concerned?. Educational Researcher, 48(3), 158-166. MŠMT (2020). Strategie vzdělávací politiky ČR do roku 2030+. https://www.msmt.cz/uploads/Brozura_S2030_online_CZ.pdf Národní pedagogický institut (2011). Aktivizující výukové metody. Odborný článek. https://clanky.rvp.cz/clanek/c/o/14483/AKTIVITUJICI-VZUKOVE-METODY.html IDEA 2022    Rockoff, J. E. (2004). The impact of individual teachers on student achievement: Evidence from panel data. American economic review, 94(2), 247-252. Schwerdt, G., & Wuppermann, A. C. (2011). Is traditional teaching really all that bad? A within-student between-subject approach. Economics of Education Review, 30(2), 365-379. Straková, J., & Greger, D. (2018). Faktory ovlivňující přechod žáků 5. ročníků na osmileté gymnázium. Orbis scholae, 7(3), 73-85. Straková, J., Simonová, J., & Greger, D. (2018). Improving mathematics results: does teachers’ academic optimism matter? A study of lower secondary schools. School Effectiveness and School Improvement, 29(3), 446-463. Stronge, J. H. (2018). Qualities of effective teachers. ASCD. Šeďová, K., Sedláček, M., Švaříček, R., Majcík, M., Navrátilová, J., Drexlerová, A., Krychler, J. & Šalamounová, Z. (2019). Do those who talk more learn more? The relationship between student classroom talk and student achievement. Learning and Instruction, 63, 101217. Van Klaveren, C. (2011). Lecturing style teaching and student performance. Economics of Education Review, 30(4), 729-739. 24 


































































































   24   25   26   27   28