Page 28 - IDEA Studie 5 2022 Vyucovaci metody
P. 28
INTENZITA POUŽÍVÁNÍ VYUČOVACÍCH METOD UČITELI A JEJICH VZTAH S VÝSLEDKY VZDĚLÁVÁNÍ IDEA 2022 Graf A1: Rozdíly ve vyučovacích metodách mezi čtením a matematikou (podíly učitelů podle četnosti vyučovací metody ve čtení a matematice) 0-20 Přednášení (v %) Čtení 40-60 Osvojení (v %) Čtení 20-40 40-60 20-40 60-80 80-100 0-20 60-80 80-100 0% 0% 0% 0% 0% 1% 14% 18% 0% 0% 0% 0% 0% 24% 28% 0% 0% 0% 0% 0% 0% 5% 10% 0% 0% 0% 0% 0% 0% 0% 0% 10% 3% 11% 0% 0% 0% 0% 0% 9% 1% 20% 0% 12% 4% 28% 0% 0% 1% 0% 0-20 20-40 40-60 60-80 80-100 0-20 20-40 40-60 60-80 80-100 0-20 Porozumění (v %) Čtení 40-60 60-80 80-100 0-20 20-40 40-60 60-80 80-100 0-20 20-40 40-60 60-80 80-100 0-20 Testování (v %) Čtení 40-60 60-80 20-40 20-40 80-100 0% 0% 0% 0% 0% 0% 0% 0% 0% 5% 5% 4% 0% 0% 0% 0% 5% 5% 9% 14% 7% 29% 4% 4% 10% 0% 0% 0% 0% 0% 27% 7% 0% 0% 0% 30% 0% 0% 21% 13% 0% 0% 0% 0% 0% 0% 2% 0% 0% 0% Poznámky: Každá buňka značí podíl učitelů, kteří vyučují danou kombinací četností v matematice a čtení ve 4. ročníku. Definice vyučovacích metod viz Tabulka 1. 26 Matematika Matematika Matematika Matematika