Page 29 - IDEA Studie 5 2022 Vyucovaci metody
P. 29

INTENZITA POUŽÍVÁNÍ VYUČOVACÍCH METOD UČITELI A JEJICH VZTAH S VÝSLEDKY VZDĚLÁVÁNÍ IDEA 2022 Graf A2: Vztah vyučovacích metod a výsledků v 6. ročníku při kontrole o dalším vzdělávání ve čtení a matematice  53 52 51 50 49 48 47                   Přednášení Osvojení Porozumění Testy/kvízy Poznámky: Graf ukazuje bodové odhady hodnot regresních koeficientů (kruhové body) odpovídající zvýšení podílu hodin, kdy je využita daná metody výuky, v průměru o 10 procentních bodů. Efekt vyjadřuje percentilový posun průměrného žáka v testovaných dovednostech z mediánu. 95% interval statistické spolehlivosti vyznačují šedé úsečky. Využita regresní analýza s fixními efekty na úrovni žáka. Vysvětlovaná proměnná je výsledek v testu v 6. třídě v daném předmětu (standardizováno). V regresích jsou zohledněny charakteristiky učitele; velikost třídy v daném předmětu; časové alokace na každý předmět, výsledky žáka ve 4. třídě v daném předmětu (standardizováno) a binární proměnnou identifikující předmět. Další vzdělávání v každém z předmětů představuje na pětibodové škále intenzitu dalšího vzdělávání v posledních 2 letech. Standardní chyby bodových odhadů koeficientů jsou klastrovány na úrovni žáků. Pozorování jsou vážena dle příslušných vah na úrovni žáka, modely odhadnuty podle 5 plausible hodnot. Graf A3: Vztah vyučovacích metod a výsledků v 6. ročníku u homogenních tříd Max. 15 % přihlášek na víceletá gymnázia 53 53 52 52 51 51 50 50 49 49 48 48 47 47 Přednášení Osvojení Porozumění Testy/kvízy Max. 10 % odchodů na víceletá gymnázia                               Poznámky: Graf ukazuje bodové odhady hodnot regresních koeficientů (kruhové body) odpovídající zvýšení podílu hodin, kdy je využita daná metody výuky, v průměru o 10 procentních bodů. Efekt vyjadřuje percentilový posun průměrného žáka v testovaných dovednostech z mediánu. 95% interval statistické spolehlivosti vyznačují šedé úsečky. Využita regresní analýza s fixními efekty na úrovni žáka. Vysvětlovaná proměnná je výsledek v testu v 6. třídě v daném předmětu (standardizováno). V regresích jsou zohledněny charakteristiky učitele; velikost třídy v daném předmětu; časové alokace na každý předmět, výsledky žáka ve 4. třídě v daném předmětu (standardizováno) a binární proměnnou identifikující předmět. Graf vlevo omezuje vzorek na třídy, ve kterých alespoň jednu podalo přihlášku na víceleté gymnázium maximálně 15 % žáků ve třídě (49 % vzorku). Graf vlevo omezuje vzorek na třídy, ve kterých odešlo na víceleté gymnázium maximálně 10 % žáků ve třídě (57 % vzorku). Standardní chyby bodových odhadů koeficientů jsou klastrovány na úrovni žáků. Pozorování jsou vážena dle příslušných vah na úrovni žáka, modely odhadnuty podle 5 plausible hodnot. 27 Přednášení Osvojení Porozumění Testy/kvízy Percentil výsledků (%) Percentil výsledků (%) Percentil výsledků (průměr čtení a matematiky) 


































































































   27   28   29   30   31