Page 11 - IDEA Studie 6 2022 Odchody z ucitelske profese
P. 11

ODCHODY Z UČITELSKÉ PROFESE V EVROPĚ IDEA 2022  Reference Börsch-Supan, A., Brandt, M., Hunkler, C., Kneip, T., Korbmacher, J., Malter, F., Schaan, B., Stuck, S. a Zuber, S. (2013). Data Resource Profile: The Survey of Health, Ageing and Retirement in Europe (SHARE). International Journal of Epidemiology. Dolton, P. J. a van der Klaauw, W. (1999). The turnover of teachers: A competing risks explanation. Review of Economics and Statistics, 81(3), 535–550. Falch, T. a Storm, B. (2005). Teacher turnover and non-pecuniary factors. Economics of Education Review, 24(6), 611–631. Federičová, M. (2021). Teacher turnover: What can we learn from Europe? European Journal of Education, 56(1), 102–116. Goldhaber, D., Gross, B. a Player, D. (2011). Teacher career paths, teacher quality, and persistence in the classroom: Are public schools keeping their best? Journal of Policy Analysis and Management, 30(1), 57–87. Michek, S. a Spilková, V. (2021). Pád karierního systému pro pedagogické pracovníky v roce 2017 – případová studie vzdělávací politiky. Pedagogika, 71(3). Münich, D. a Smolka, V. (2021). Platy učitelů v roce 2020 a výhled: usne Česko na vavřínech? Praha: Národohospodářský ústav AV ČR, v. v. i. Studie IDEA, 7/2021. ISBN 978-80-7344-592-8. Münich, D. a Krajčová, J. (2018). Intelektuální dovednosti českých učitelů v mezinárodním a generačním srovnání. Praha: Národohospodářský ústav AV ČR, v. v. i. Studie IDEA, 10/2018. ISBN 978-80-7344-467-9. Murnane, R. J. a Steele, J. L. (2007). What is the problem? The challenge of providing effective teachers for all children. The Future of Children, 17(1), 15–43. OECD. (2016). PISA 2015 results: Policies and practices for successful schools (Vol. II). OECD Publishing. https://doi.org/10.1787/9789264267510-en Ronfeldt, M., Loeb, S. a Wyckoff, J. (2013). How teacher turnover harms student achievement. American Educational Research Journal, 50(1), 4–36. Tato analýza využívá data z vln SHARE 7 a 8 (DOI: 10.6103/SHARE.w7.800, 10.6103/SHARE.w8.800, 10.6103/SHARE.w8ca.800), viz Börsch-Supan et al. (2013) pro metodické podrobnosti. Sběr dat SHARE byl financován Evropskou komisí prostřednictvím FP5 (QLK6-CT-2001-00360), FP6 (SHARE-I3: RII-CT-2006-062193, CIT5-CT-2005-028857, SHARELIFE: CIT4-CT-2006-028812), FP7 (SHARE-PREP: GA N°211909, SHARE-LEAP: GA N°227822, SHARE M4: GA N°261982) a Horizon 2020 (SHARE-DEV3: GA č. 676536, SERISS: GA č. 654221) a GŘ pro zaměstnanost, sociální věci a začleňování. Dodatečně byl financován německým Ministerstvem školství a výzkumu, Společností Maxe Plancka pro pokrok vědy, Národním institutem pro stárnutí v USA (U01_AG09740-13S2, P01_AG005842, P01_AG08291, P30_AG12815, R21_AG025169, Y1-AG-4553-01, IAG_BSR06-11, OGHA_04-064, HHSN271201300071C) a také z různých národních zdrojů (viz www.share-project.org). V České republice je projekt SHARE-CZ financován Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy.     9 


































































































   9   10   11   12   13