Page 13 - Studie IDEA 08 2020 Vysoka cena nizkeho vzdelani
P. 13

VYSOKÉ NÁKLADY NÍZKÉHO VZDĚLÁNÍ V ČESKÉ REPUBLICE IDEA 2020
 Graf 1.1
Zastoupení žáků v znalostních úrovních čtenářské gramotnosti
B-S-J-Z (Čína) Vietnam Macao (Čína) Estonsko Singapur Irsko Hongkong (Čína) Finsko Kanada Polsko Korea Dánsko Japonsko Spojené království Čínská Tchaj-pej Slovinsko Švédsko Nový Zéland USA Norsko Austrálie Portugalsko Německo Francie Česko Belgie Chorvatsko Rusko Lotyšsko Itálie Bělorusko Švýcarsko Rakousko OECD celkem Nizozemsko Litva Maďarsko Turecko Island Lucembursko Řecko Izrael Slovenská republika Chile Malta Srbsko Uruguay Kostarika Spojené arabské emiráty Kypr Černá hora Mexiko Malajsie Bulharsko Kolumbie Brazílie Katar Brunei Darussalam Albánie Bosna a Hercegovina Peru Thajsko Baku (Ázerbájdžán) Kazachstán Panama Gruzie Indonésie Maroko Kosovo Dominikánská republika Filipíny
100 80 60 40 20 0 20 40 60 80 100 % žáků v gramotnostní úrovni
Podíl nedostatečně gramotné populace žáků je vymezen nalevo od vertikální osy v bodě nula
úroveň: 0 1c 1b 1a 2 3 4 5 6
Zdroj: OECD (2019), PISA 2018 Results (Volume I): What Students Know and Can Do Pozn: Modře jsou označeny názvy nečlenských zemí OECD.
                                                        11


























































































   11   12   13   14   15