Page 14 - Studie IDEA 08 2020 Vysoka cena nizkeho vzdelani
P. 14

VYSOKÉ NÁKLADY NÍZKÉHO VZDĚLÁNÍ V ČESKÉ REPUBLICE IDEA 2020
 Dlouhodobé trendy průměrné gramotnosti patnáctiletých žáků v ČR ve srovnání s průměrem zemí EU a OECD ukazuje Graf 1.2. Zobrazeny jsou pouze roky, pro které je časová řada test skóre PISA metodologicky konzistentní včase. V matematické a přírodovědné gramotnosti jsou čeští patnáctiletí žáci po celé sledované období nad průměrem zemí EU i OECD, i když je patrný mírně klesající trend. Včtenářské gramotnosti se ČR s mírnými výkyvy drží zhruba na úrovních průměru zemí EU s náznakem mírně pozitivního trendu.
515
505
495
485
475
515
505
495
485
475
515
505
495
485
475
Čtenářská gramotnost
2006 2009 2012
Matematická gramotnost
2006 2009 2012
2015 2018
Graf 1.2
Trendy průměrné funkční gramotnosti PISA v ČR
                Přírodovědná gramotnost
2015 2018
         2006 2009
2012 2015 2018 EU OECD
Česko
   Zdroj: Národní zpráva Mezinárodního šetření PISA 2018.
12




































































   12   13   14   15   16