Page 20 - Studie IDEA 08 2020 Vysoka cena nizkeho vzdelani
P. 20

VYSOKÉ NÁKLADY NÍZKÉHO VZDĚLÁNÍ V ČESKÉ REPUBLICE
IDEA 2020
 Graf 2.1a
Zastoupení žáků v úrovních přírodovědné gramotnosti [v %] (na základě situace roku 2018 a pro ČR i situace dle reformních scénářů)
    (29,3 %) (24,1 %) (21,9 %) (20,0 %) (13,8 %) (12,8 %) (8,8 %) (18,8 %) (18,8 %) (12,5 %) (0,4 %) (0,0 %)
464
481
490
503
511
522
530
497
497
501
512
513
       Slovensko Maďarsko Rakousko Nizozemsko Polsko Finsko Estonsko Česko 1. scénář - Mírný posun 4. scénář - Rovnoměrný posun 2. scénář - Výrazný posun 3. scénář - Velmi výrazný posun
  40 20 0 20 40 60 80 100
% žáků v gramotnostní úrovni
Podíl nedostatečně gramotné populace žáků je vymezen nalevo od vertikální osy v bodě nula
úroveň: 0 1 2 3 4 5 6
Zdroj: Data PISA 2018 a vlastní výpočty
Pozn: Údaje uvedené podél svislé osy udávají celonárodní průměrná test skóre zemí.
Graf 2.1b
Zastoupení žáků v úrovních matematické gramotnosti [v %] (na základě situace roku 2018 a pro ČR i situace dle reformních scénářů)
Maďarsko Slovensko Rakousko Nizozemsko Finsko Polsko Estonsko Česko 1. scénář - Mírný posun 4. scénář - Rovnoměrný posun 2. scénář - Výrazný posun 3. scénář - Velmi výrazný posun
40 20 0 20 40 60 80 100
% žáků v gramotnostní úrovni
Podíl nedostatečně gramotné populace žáků je vymezen nalevo od vertikální osy v bodě nula úroveň: 0 1 2 3 4 5 6
Zdroj: Data PISA 2018 a vlastní výpočty
Pozn: Údaje uvedené podél svislé osy udávají celonárodní průměrná test skóre zemí.
           (25,6 %) (25,1 %) (21,1 %) (15,7 %) (15,0 %) (14,7 %) (10,2 %) (20,4 %) (20,4 %) (13,7 %) (6,6 %) (0,0 %)
481
486
499
519
507
516
523
499
504
505
512
516
                 18
Česko Česko
REFORMNÍ PISA 2018 REFORMNÍ PISA 2018



















































   18   19   20   21   22