Page 31 - Studie IDEA 08 2020 Vysoka cena nizkeho vzdelani
P. 31

VYSOKÉ NÁKLADY NÍZKÉHO VZDĚLÁNÍ V ČESKÉ REPUBLICE IDEA 2020
 5. Reference
Card, D., Kluve, U. a Weber, A. (2017). „What Works? A Meta Analysis of Recent Active Labor Market Program Evaluations“, NBER Working Paper No. 21431.
Fleurbaey, M. (2009). Beyond GDP. „The Quest for a Measure of Social Welfare“. Journal of Economic Literature, 47(4), 1029-1075.
Hanushek, E. A. (2011). „The Economic Value of Higher Teacher Quality“. Economics of Education Review, 30, 466-479.
Hanushek, E. A., Woessmann, L. (2008). „The Role of Cognitive Skills in Economic Development“. Journal of Economic Literature, 46(3), 607-668.
Hanushek, E. A., Woessmann, L. (2011). „How Much Do Educational Outcomes Matter in OECD Countries?“ Economic Policy 26(67), 427-491.
Münich, D., Ondko, P., Straka, J. (2012) „Dopad vzdělanosti na dlouhodobý hospodářský růst a deficity důchodového systému“. 
Münich, D., Protivínský, T. (2012) „Dopad vzdělanosti na hospodářský růst: ve světle nových výsledků PISA 2012“. 
IDEA 5/2019. Krajčová, J., Münich, D., Protivínský, T. (2019). „Kvalita práce učitelů, vzdělanost, ekonomický růst a prosperita České republiky“. 
Korbel V. (2020b). „Vývoj sociálního statusu učňovského vzdělávání v České republice během posledních patnácti let“. Připravovaná studie IDEA.
Krajčová J. a Zapletalová L. (2020a) „Žáci s nedostatečnou funkční gramotností: kolik, kde a proč?“ Připravovaná studie IDEA.
Münich D. a G. Psacharopoulos, (2018), EENEE Analytical Report No. 34, Education Externalities - What They Are and What We Know. 
OECD (2010), The High Cost of Low Educational Performance - The Long-Run Economic Impact of Improving PISA Outcomes, PISA, OECD Publishing, Paris 
OECD (2016), Low-Performing Students: Why They Fall Behind and How To Help Them Succeed, PISA, OECD Publishing, Paris 
OECD (2018), Equity in Education: Breaking Down Barriers to Social Mobility, PISA, OECD Publishing, Paris 
OECD (2019), PISA 2018 Results (Volume I): What Students Know and Can Do, PISA, OECD Publishing, Paris 
PISA 2019, A. Schleicher. „PISA 2018: Insights and Interpretations“ 
Stiglitz, J., J. Fitoussi and M. Durand (eds.) (2018), For Good Measure: Advancing
Research on Well-being Metrics Beyond GDP, OECD Publishing, Paris, 
29














































































   29   30   31   32   33