Page 13 - IDEA Nerovnosti ve vzdelavani COVID19 kveten2020 18
P. 13

PANDEMIE COVID-19 A SOCIÁLNĚ-EKONOMICKÉ NEROVNOSTI VE VZDĚLÁVÁNÍ IDEA 2020
 z důvodů u technické vybavenosti může být to, že obecně rozdíly mezi ORP nejsou vysoké a vždy jen minoritní část škol byla dobře technicky připravena, tedy měla online školní intranet anebo podporovala BYOD.11
• Na základě dat z PISA 2018 až polovina ředitelů tvrdí, že škola disponuje platformou pro podporu online vzdělávání. Ani tato data však neukazují na existenci vztahu mezi technickou vybaveností škol a podílem žáků se socioekonomicky znevýhodněným zázemím. Zároveň ani na agregované úrovni nepozorujeme výraznější rozdíly napříč kraji Česka. Technická vybavenost škol se proto nejeví jako klíčový faktor v možném prohlubování sociálních nerovností ve vzdělávání v situaci distanční výuky.
  11 Výsledky nejsou zkresleny ORP s malým počtem ZŠ. Analýza pro ORP s minimálně 10 ZŠ vede ke stejnému výsledku.
11






























































































   11   12   13   14   15