Page 14 - IDEA Nerovnosti ve vzdelavani COVID19 kveten2020 18
P. 14

PANDEMIE COVID-19 A SOCIÁLNĚ-EKONOMICKÉ NEROVNOSTI VE VZDĚLÁVÁNÍ IDEA 2020
   ICT dovednosti učitelů (žádný vztah)
• Na základě odpovědí ředitelů druhého stupně základního vzdělávání má přibližně polovina učitelů potřebné technické a pedagogické schopnosti na to, aby dokázali využít digitální zařízení ve výuce (PISA 2018). Tedy po technické stránce je na výuku na dálku připravena jenom polovina učitelského sboru. Jak ale vnímají své schopnosti v této oblasti samotní učitelé? 45 % učitelů druhého stupně základního vzdělávání pociťuje potřebu vzdělání v dovednostech v oblasti ICT pro výuku, a to i navzdory tomu, že někteří z nich již absolvovali v posledním roce toto profesní vzdělávání. I když u přibližně 45 % učitelů bylo využívání ICT ve výuce součástí jejich formálního vzdělávání, jenom 28 % se cítilo v rámci jejich výuky připravených v této oblasti. Používat technologie ve výuce pak zvládá 63 % učitelů, pravidelně ovšem jen 35 % (TALIS 2018). Česko na tom není dobře v mezinárodním porovnání co se týče vnímání učitelů ohledně jejich dovedností v ICT (Graf 2). Prakticky ve výše zmíněných ukazatelích je Česko pod průměrem OECD (TALIS 2018).
12































































































   12   13   14   15   16