Page 17 - IDEA Studie 9 2022 Prisnost znamkovani
P. 17

ROZDÍLY V PŘÍSNOSTI ZNÁMKOVÁNÍ ŽÁKŮ A DOPADY NA VZDĚLANOSTNÍ ASPIRACE IDEA 2022  Graf 8: Podíl žáků ZŠ, kteří chtějí vystudovat VŠ    podíl žáků s dvojkou či trojkou, kteří chtějí vystudovat vysokou školu, je 70 % respektive 39 %          80 60 40 20 0 Podobně známky ovlivňují také představy žáků o prestiži jejich budoucího zaměstnání v dospělosti. Graf 9 ilustruje souvislost mezi známkami z matematiky a očekávaným socioekonomickým statusem jejich zaměstnání ve 30 letech věku. Graf 9: Očekávaný socioekonomický status zaměstnání ve 30 letech 70 60 50 40 30 12345 Známka z matematiky             12345 Známka z matematiky                           vysoké hodnoty ukazují na vysoký socioekonomický status očekávaného zaměstnání u jedničkářů                     15 Status zaměstnání Podíl žáků (%) 


































































































   15   16   17   18   19