Page 28 - IDEA Studie 9 2022 Prisnost znamkovani
P. 28

 ROZDÍLY V PŘÍSNOSTI ZNÁMKOVÁNÍ ŽÁKŮ A DOPADY NA VZDĚLANOSTNÍ ASPIRACE IDEA 2022 Graf A13: Průměrné test skóre v matematice podle známek v TIMSS 2007  550  525  500  475  450  425  400 Graf A14: Rozložení test skóre v matematice v TIMSS 2007 podle známek 650 600 550 500 450 400 350 zde se nachází horní čtvrtina žáků medián, žák ve středu nejvíce odlišných 5 % žáků vztah mezi známkami a test skóre v TIMSS 2007 je ještě silnější než v PISA 2018 světle modrá označuje 95% konfidenční interval pro průměr 12345 Známka zde se nachází spodní čtvrtina žáků zde se nachází prostřední polovina všech žáků Тestové skóre Průměrné skóre 12345 Známka Přísnost známkování je i zde měřena jako průměrný rozdíl mezi test skóre a známkami na vysvědčení. Oproti šetření PISA design šetření TIMSS umožňuje srovnání přísnosti na úrovni jednotlivých tříd. Náš statistický model opět potvrzuje, že dívky jsou při stejných matematických dovednostech známkovány lépe než chlapci (o 0,28 klasifikačního stupně). Data TIMSS 2007 neobsahují přímo informaci o socioekonomickém statusu jednotlivých žáků. Zdat je však možné přibližnou proměnnou odhadující socio- 26 


































































































   26   27   28   29   30