Page 31 - IDEA Nerovnosti ve vzdelavani COVID19 kveten2020 18
P. 31

PANDEMIE COVID-19 A SOCIÁLNĚ-EKONOMICKÉ NEROVNOSTI VE VZDĚLÁVÁNÍ IDEA 2020
 Reference
Agüero, J. M., & Beleche, T. (2013). Test-Mex: Estimating the effects of school year length on student performance in Mexico. Journal of Development Economics, 103, 353-361.
Alexander, K. L., Entwisle, D. R., & Olson, L. S. (2001). Schools, achievement, and inequality: A seasonal perspective. Educational evaluation and policy analysis, 23(2), 171-191.
Aucejo, E. M., & Romano, T. F. (2016). Assessing the effect of school days and absences on test score performance. Economics of Education Review, 55, 70-87.
Bartoš, V. (2020). Jak komunikovat s veřejností? Poznatky behaviorální ekonomie v boji proti COVID-19.
Cooper, H., Nye, B., Charlton, K., Lindsay, J., & Greathouse, S. (1996). The effects of summer vacation on achievement test scores: A narrative and meta-analytic review. Review of educational research, 66(3), 227- 268.
Čada, K., Hůle, D. (2019). Analýza segregace v základních školách z pohledu sociálního vyloučení. Úřad vlády České republiky. Odbor pro sociální začleňování (Agentura)
Česká školní inspekce (2018). Kvalita a efektivita vzdělávání a vzdělávací soustavy ve školním roce 2017/2018 – Výroční zpráva ČŠI.
Česká školní inspekce (2020). Vzdělávání na dálku v ZŠ a SŠ -Tematická zpráva ČŠI. Dostupné na
https://www.csicr.cz/getattachment/66ba8ffa-08f1-4a82-84d7-f1d5afd88bba/Tematicka-zprava- Vzdelavani-na-dalku-v-ZS-a-SS?maxSideSize=2000&width=500&height=800
Český statistický úřad (2020). Informační společnost v číslech. Dostupné na
https://www.czso.cz/csu/czso/informacni-spolecnost-v-cislech-2020
Federičová, M. (2019). Mezinárodní srovnání ředitelů škol: české administrativní inferno. IDEA Studie 12/2019.
Ferguson, N. M., Laydon, D., Nedjati-Gilani, G., Imai, N., Ainslie, K., Baguelin, M., Bhatia, S., Boonyasiri, A., Cucunubá, Z., Cuomo-Dannenburg, Dighe, A., Dorigatti, I., Fu, H., Gaythorpe, K., Green, W., Hamlet, A., Hinsley, W., Okell, L. C., van Esland, S., Thompson, H., Verity, R., Volz, E., Wang, H., Wang, Y., Walker, P. G. T., Walters, C., Winskill, P., Whittaker, C., Donelly, C. A., Riley, S. & Ghani, A. C. (2020). Impact of non- pharmaceutical interventions (NPIs) to reduce COVID-19 mortality and healthcare demand. Imperial College COVID-19 Response Team.
Fitzpatrick, M. D., Grissmer, D., & Hastedt, S. (2011). What a difference a day makes: Estimating daily learning gains during kindergarten and first grade using a natural experiment. Economics of Education Review, 30(2), 269-279.
Goodman, J. (2014). Flaking out: Student absences and snow days as disruptions of instructional time (No. w20221). National Bureau of Economic Research.
Gillernová, I. (2009). Společné činnosti rodičů a dětí a stylky rodičovské výuky. Československá Psychologie, 53(4), 336-348.
Guryan, J., Hurst, E., & Kearney, M. (2008). Parental education and parental time with children. Journal of Economic perspectives, 22(3), 23-46.
Hansen, B. (2011). School year length and student performance: Quasi-experimental evidence. Dostupné jako SSRN 2269846.
Jacob, B. A., & Lefgren, L. (2004). Remedial education and student achievement: A regression-discontinuity analysis. Review of economics and statistics, 86(1), 226-244.
Kissler, S. M., Tedijanto, C., Goldstein, E., Grad, Y. H. & Lipsitch, M. (2020). Projecting the transmission dynamics of SARS-CoV-2 through the postpandemic period. Science. 10.1126/science.abb5793
Korbel, V., & Paulus, M. (2018). Do teaching practices impact socio-emotional skills?. Education Economics, 26(4), 337-355.
Leung, K., Wu, J. T., Liu, D., & Leung, G. M. (2020). First-wave COVID-19 transmissibility and severity in China outside Hubei after control measures, and second-wave scenario planning: a modelling impact assessment. The Lancet.
Krajčová, J., & Münich, D., (2018). Intelektuální dovednosti českých učitelů v mezinárodním a generačním srovnání. Národohospodářský ústav AV ČR v. v. i.
MŠMT (2014). Strategie vzdělávací politiky České republiky do roku 2020
OECD (2019). PISA 2018 Assessment and Analytical Framework. OECD Publishing.
   29







































































   29   30   31   32   33