Page 31 - IDEA Nerovnosti ve vzdelavani COVID19 kveten2020 18
P. 31
PANDEMIE COVID-19 A SOCIÁLNĚ-EKONOMICKÉ NEROVNOSTI VE VZDĚLÁVÁNÍ IDEA 2020
Reference
Agüero, J. M., & Beleche, T. (2013). Test-Mex: Estimating the effects of school year length on student performance in Mexico. Journal of Development Economics, 103, 353-361.
Alexander, K. L., Entwisle, D. R., & Olson, L. S. (2001). Schools, achievement, and inequality: A seasonal perspective. Educational evaluation and policy analysis, 23(2), 171-191.
Aucejo, E. M., & Romano, T. F. (2016). Assessing the effect of school days and absences on test score performance. Economics of Education Review, 55, 70-87.
Bartoš, V. (2020). Jak komunikovat s veřejností? Poznatky behaviorální ekonomie v boji proti COVID-19.
Cooper, H., Nye, B., Charlton, K., Lindsay, J., & Greathouse, S. (1996). The effects of summer vacation on achievement test scores: A narrative and meta-analytic review. Review of educational research, 66(3), 227- 268.
Čada, K., Hůle, D. (2019). Analýza segregace v základních školách z pohledu sociálního vyloučení. Úřad vlády České republiky. Odbor pro sociální začleňování (Agentura)
Česká školní inspekce (2018). Kvalita a efektivita vzdělávání a vzdělávací soustavy ve školním roce 2017/2018 – Výroční zpráva ČŠI.
Česká školní inspekce (2020). Vzdělávání na dálku v ZŠ a SŠ -Tematická zpráva ČŠI. Dostupné na
https://www.csicr.cz/getattachment/66ba8ffa-08f1-4a82-84d7-f1d5afd88bba/Tematicka-zprava- Vzdelavani-na-dalku-v-ZS-a-SS?maxSideSize=2000&width=500&height=800
Český statistický úřad (2020). Informační společnost v číslech. Dostupné na
https://www.czso.cz/csu/czso/informacni-spolecnost-v-cislech-2020
Federičová, M. (2019). Mezinárodní srovnání ředitelů škol: české administrativní inferno. IDEA Studie 12/2019.
Ferguson, N. M., Laydon, D., Nedjati-Gilani, G., Imai, N., Ainslie, K., Baguelin, M., Bhatia, S., Boonyasiri, A., Cucunubá, Z., Cuomo-Dannenburg, Dighe, A., Dorigatti, I., Fu, H., Gaythorpe, K., Green, W., Hamlet, A., Hinsley, W., Okell, L. C., van Esland, S., Thompson, H., Verity, R., Volz, E., Wang, H., Wang, Y., Walker, P. G. T., Walters, C., Winskill, P., Whittaker, C., Donelly, C. A., Riley, S. & Ghani, A. C. (2020). Impact of non- pharmaceutical interventions (NPIs) to reduce COVID-19 mortality and healthcare demand. Imperial College COVID-19 Response Team.
Fitzpatrick, M. D., Grissmer, D., & Hastedt, S. (2011). What a difference a day makes: Estimating daily learning gains during kindergarten and first grade using a natural experiment. Economics of Education Review, 30(2), 269-279.
Goodman, J. (2014). Flaking out: Student absences and snow days as disruptions of instructional time (No. w20221). National Bureau of Economic Research.
Gillernová, I. (2009). Společné činnosti rodičů a dětí a stylky rodičovské výuky. Československá Psychologie, 53(4), 336-348.
Guryan, J., Hurst, E., & Kearney, M. (2008). Parental education and parental time with children. Journal of Economic perspectives, 22(3), 23-46.
Hansen, B. (2011). School year length and student performance: Quasi-experimental evidence. Dostupné jako SSRN 2269846.
Jacob, B. A., & Lefgren, L. (2004). Remedial education and student achievement: A regression-discontinuity analysis. Review of economics and statistics, 86(1), 226-244.
Kissler, S. M., Tedijanto, C., Goldstein, E., Grad, Y. H. & Lipsitch, M. (2020). Projecting the transmission dynamics of SARS-CoV-2 through the postpandemic period. Science. 10.1126/science.abb5793
Korbel, V., & Paulus, M. (2018). Do teaching practices impact socio-emotional skills?. Education Economics, 26(4), 337-355.
Leung, K., Wu, J. T., Liu, D., & Leung, G. M. (2020). First-wave COVID-19 transmissibility and severity in China outside Hubei after control measures, and second-wave scenario planning: a modelling impact assessment. The Lancet.
Krajčová, J., & Münich, D., (2018). Intelektuální dovednosti českých učitelů v mezinárodním a generačním srovnání. Národohospodářský ústav AV ČR v. v. i.
MŠMT (2014). Strategie vzdělávací politiky České republiky do roku 2020
OECD (2019). PISA 2018 Assessment and Analytical Framework. OECD Publishing.
29