Aktuálně
Effectiveness of Advanced Academic Programs
// ARTICLE CREATION AND/OR MODIFICATION DATES // note the special format due to date() not functioning with other languages ?>Video recording of a public lecture by professor SCOTT IMBERMAN - What Does Economic Research Say About the Effectiveness of Advanced Academic Programs?/Co říká ekonomický výzkum o efektivitě pokročilých akademických programů pro nadané žáky?
What Does Economic Research Say About the Effectiveness of Advanced Academic Programs?/Co říká ekonomický výzkum o efektivitě pokročilých akademických programů pro nadané žáky?
Public lecture recording
When: March 4, 2025, 10 a. m.
Where: Prague, CERGE-EI (The Schebek Palace, Politických vězňů 7, Prague 1), Digital Media Centre, room 402, 4th floor
In-person and on-line participation options were available. The event was in English.
About
Keynote speaker: Scott Imberman
Scott Imberman's public lecture (slides)
About:
- What are the impacts of advanced academic programs (e.g. gifted and talented initiatives, specialized magnet high schools, AP/IB programs) on student academic outcomes?
- How can one apply causal methods to evaluate the benefits and potential downsides of advanced academic programs?
- Do these programs contribute to long-term success in postsecondary education (college and university achievement)?
- Are advanced programs equally accessible, or do they exacerbate educational inequalities?
IDEA při CERGE-EI připravuje další studii nabízející ekonomickou perspektivu na problematiku nadaných dětí. Nová publikace "Vzdělávání nadaných: metaanalýza evaluací intervencí" navazuje na téma přednášky prof. Imbermana a přináší podrobnější a širší přehled se zaměřením na české prostředí:
- seznámí veřejnost s významem vyhodnocování opatření na podporu nadaných dětí
- představí metody, které k tomuto hodnocení ekonomie využívá
- nabídne výsledky těchto evaluací - která opatření fungují?
Gallery