Aktuálně
Sebedůvěra třídy a soutěž spolužáků o osmiletá gymnázia
// ARTICLE CREATION AND/OR MODIFICATION DATES // note the special format due to date() not functioning with other languages ?>Praha 18.4.2016 Nová studie IDEA se zabývá diferenciací žáků základních škol a vlivem, jaký má tento fakt na sebedůvěru žáků, kteří u přijímacího řízení na víceletá gymnázia neuspěli, nebo se na víceletá gymnázia nehlásili. Ukazuje se, že odchod části třídního kolektivu do víceletých gymnázií negativně ovlivňuje sebevědomí žáků v matematice, a to zejména u dívek.
Přihlášky na osmiletá gymnázia přitom nepodávají nutně jenom nejchytřejší žáci, až polovina těch, kteří se na ně hlásí, má stejné matematické schopnosti jako jejich spolužáci. Hlavním faktorem, který ovlivňuje to, zda se žáci do přijímacího řízení nakonec přihlásí, jsou rodiče dětí, kteří samozřejmě chtějí pro své ratolesti to nejlepší.
Více informací naleznete ve studii samotné:
Sebedůvěra třídy a soutěž spolužáků o osmiletá gymnázia
Tisková zpráva o studii 18.4.2016
Autoři:
Miroslava Federičová
Výzkumy v oblasti ekonomie vzdělávání
Filip Pertold
Výzkumy v oblasti vzdělávání, aplikované mikroekonomii, veřejné ekonomice, trhu práce, školství a zdraví
Michael Smith
Výzkumy v oblasti vzdělávání, sociální stratifikaci a nerovností, ekonomické návratnosti vzdělávání a dovedností
MONITORING TISKU:
Průzkum: Děti, které se nehlásí na gymnázia, ztrácejí sebedůvěru iDNES.cz_Zprávy, 18.4.2016