Vzdělávání a školství

Intelektuální dovednosti českých učitelů v mezinárodním a generačním srovnání

Jana Krajčová, Daniel Münich

Studie 10 | Září 2018

Tato studie mapuje úroveň a rozdíly v intelektuálních dovednostech národních populací a jejich učitelů. Nabízí tak detailní náhled na problematiku výběrovosti do učitelské profese, a to jak v mezinárodním, tak mezigeneračním srovnání.

StudieAbstrakt

Vyšší platy učitelů: sliby, sliby, sliby

Daniel Münich, Vladimír Smolka

Studie 5 | Červen 2018

Mezinárodní srovnání ukazují, že platy českých učitelů, v relaci k ostatním vysokoškolsky vzdělaným pracovníkům, patří dlouhodobě k nejnižším mezi ekonomicky nejvyspělejšími zeměmi.

Studie, Abstrakt

O lidech se základním vzděláním a jak si vedou na českém trhu práce

22. 5. 2018 | Videozáznam konference a výstupy výzkumu IDEA, který se zabýval postavením lidí se základním vzděláním na českém trhu práce.

Co skrývají známky na vysvědčení?

Daniel Münich, Tomáš Protivínský

Studie 1 | Leden 2018

Dívky v 9. ročníku ZŠ dosahují lepších známek než chlapci. V anonymně vyhodnocených testech na přijímacích skouškách na střední školy však zaostávají za chlapci v matematice.

Studie, Abstrakt

Dopady vzdělávacích metod na výsledky a sociálně-emoční schopnosti žáků: klasika vs. moderna

Václav Korbel, Michal Paulus

Studie 16 | Listopad 2017

Studie na datech z 8. tříd v ČR ukazuje, že moderní výukové metody přispívajú k rozvoji sociálně-emočních schopností a zároveň nemají negativní vliv na výsledky žáků v testovaných předmetech. Klasické vzdělávací přístupy sociálně-emoční schopnosti nerozvíjí.

Studie, Abstrakt

IDEA Zpravodaj