Bičáková Alena

Podpora nadaných žáků ve volebních programech

Na podporu informovanějších předvolebních debat vydává think-tank IDEA při CERGE-EI průběžně tematické přehledy toho, jak programy hlavních stran a hnutí reflektují důležité sociálně-ekonomické problémy, výzvy a odborná doporučení. Druhý z vydaných přehledů se týká podpory nadaných žáků v České republice a navazuje na natematické studie IDEA a také navideo-spot IDEA Talks. Postupně budou vydávány obdobné přehledy k dalším tématům.

Jak podpořit talentované Česko?

6. díl nové série videospotů IDEA Talks pro volby '25

Kolik nadaných dětí zůstává bez povšimnutí?

6.5.2025Nová studie "Co (ne)víme o žácích s kvantitativním nadáním? Česko v mezinárodním srovnání" přináší důležitá zjištění o tom, kolik dětí v Česku může mít kvantitativní nadání, tedy výjimečné schopnosti v oblasti matematického a logického myšlení. Výsledky naznačují, že podíl nadaných žáků může být výrazně vyšší, než uvádějí oficiální statistiky.

Práce z domova po pandemii covid-19

16.1.2025 Nová studie "Od nutnosti k nové realitě: práce z domova po pandemii covid-19" mapuje dlouhodobější dopady pandemie covid-19 na fenomén práce z domova v ČR. Pracují lidé z domova v době po odeznění pandemie více než před ní? Jak se míra využívání práce z domova liší mezi různými demografickými a socioekonomickými skupinami?

Od nutnosti k nové realitě: práce z domova po pandemii covid-19

Alena Bičáková, Klára Kalíšková

Studie mapuje dlouhodobější dopady pandemie covid-19 na fenomén práce z domova v ČR. 

Leden 2025

StudieAbstract CZ/EN  | Audio shrnutí - CZ | Audio shrnutí - EN | IDEA Talks

IDEA Zpravodaj