Bičáková Alena

Kolik nadaných dětí zůstává bez povšimnutí?

6.5.2025Nová studie "Co (ne)víme o žácích s kvantitativním nadáním? Česko v mezinárodním srovnání" přináší důležitá zjištění o tom, kolik dětí v Česku může mít kvantitativní nadání, tedy výjimečné schopnosti v oblasti matematického a logického myšlení. Výsledky naznačují, že podíl nadaných žáků může být výrazně vyšší, než uvádějí oficiální statistiky.

Práce z domova po pandemii covid-19

16.1.2025 Nová studie "Od nutnosti k nové realitě: práce z domova po pandemii covid-19" mapuje dlouhodobější dopady pandemie covid-19 na fenomén práce z domova v ČR. Pracují lidé z domova v době po odeznění pandemie více než před ní? Jak se míra využívání práce z domova liší mezi různými demografickými a socioekonomickými skupinami?

Od nutnosti k nové realitě: práce z domova po pandemii covid-19

Alena Bičáková, Klára Kalíšková

Studie mapuje dlouhodobější dopady pandemie covid-19 na fenomén práce z domova v ČR. 

Leden 2025

StudieAbstract CZ/EN  | Audio shrnutí - CZ | Audio shrnutí - EN  

Je rostoucí vzdělanost žen překážka partnerských vztahů?

26. 5. 2023 Policy brief s Alenou Bičákovou "Je rostoucí vzdělanost žen překážkou partnerských vztahů a rodičovství?"na téma vzrůstající vzdělanosti žen a jejích následků v oblasti navazování partnerských vztahů, rodičovství a zažitých společenských norem.  

Maminka, nebo školka? Dopady prodloužení čerpání rodičovského příspěvku na budoucí vzdělání a pracovní uplatnění dětí

Alena Bičáková, Klára Kalíšková, Lucie Zapletalová

Studie 6 | 2021

Děti, které nastoupily po reformě rodičovského příspěvku z roku 1995 do mateřské školy až po čtvrtých narozeninách, byly ve studiu a v práci méně úspěšné než ty, které zůstaly ve výlučně domácí péči jen do tří let.

Studie| Abstrakt | Video AV ČR | Vy se ptáte

IDEA Zpravodaj