Vzdělávání a školství

Sebedůvěra třídy a soutěž spolužáků o osmiletá gymnázia

Miroslava Federičová, Filip Pertold, Michael L. Smith

Studie 6 | Duben 2016

Tato analáza na datech z unikátního šetření ve školách ukazuje, že přítomnost spolužáků hlásících se na gymnázium má negativní dopad na sebedůvěru ostatních žáků.

StudieAbstrakt

Platy učitelů českých základních škol: setrvale nízké a neatraktivní

Daniel Münich, Mária Perignáthová, Lucie Zapletalová, Vladimír Smolka

Studie 4 | Září 2015

Platy učitelů českých základních veřejných škol v relativním srovnání s platy vysokoškolsky vzdělaných zaměstnanců patří dlouhodobě k nejnižším mezi třicítkou nejrozvinutějších zemí světa.

Studie, Abstrakt

Učení mučení aneb škola hrou? Srovnání obliby školy a matematiky pohledem mezinárodního šetření

Miroslava Federičová, Daniel Münich

Krátká studie 5 | Červen 2014

V této studii analyzujeme oblíbenost školy a učení se matematice mezi žáky 4., 8., 9. a 10. ročníků v evropských zemích a to na základě šetření TIMSS a PISA. Ve srovnávací analýze se zaměřujeme na případ ČR, jejíž žáci vykazují abnormálně nízkou oblibu školy a učení se matematice. Identifikujeme asociace mezi oblibou a charakteristikami žáků, učitelů a škol.

Krátká studie, Discussion paper

Příprava na osmiletá gymnázia: velká žákovská steeplechase

Miroslava Federičová, Daniel Münich

Studie 2 | Březen 2014

V této krátké studii empiricky dokumentujeme fenomén intenzivní přípravy na přijímací zkoušky na osmileté gymnázia.

Studie, Abstrakt

Dopad vzdělanosti na hospodářský růst: ve světle nových výsledků PISA 2012

Daniel Münich, Tomáš Protivínský

Studie 10 | Prosinec 2013

Mezinárodní šetření funkční gramotnosti PISA 2012 odhalilo mírné zlepšení českých žáků oproti roku 2009, ale přetrvávající velkou ztrátu proti roku 2003. V této studii kvantifikujeme dopady hypotetických scénářů vzdělávacích reforem na hrubý domácí produktu České republiky v horizontu příštích 80 let.

StudieAbstrakt

IDEA Zpravodaj