Aktuálně
Rozhovor o rozdílech v přísnosti známkování
// ARTICLE CREATION AND/OR MODIFICATION DATES // note the special format due to date() not functioning with other languages ?>24. 8. 2022 IDEA Talks s Tomášem Protivínským, který je spolu s Danielem Münichem autorem studie “Rozdíly v přísnosti známkování žáků a dopady na vzdělanostní aspirace.”
“Dívky mají při stejných matematických dovednostech průměrně o třetinu lepší známky než chlapci a žáci s lepším socioekonomickým zázemím mají v průměru o čtvrtinu klasifikačního stupně vyšší hodnocení než žáci s horším socioekonomickým statusem,” říká Tomáš Protivínský v novém díle IDEA Talks s Davidem Klimešem.
Studie odhaluje odlišnosti českých základních škol v přísnosti klasifikace žáků a ukazuje, že známky mají nezanedbatelný vliv i na vzdělanostní aspirace žáků.
Celý díl IDEA Talks ke zhlédnutí zde:
Nově k poslechu i jako podcast zde
Celá studie zde
S podporou Akademie věd ČR v rámci programu Strategie AV21.