- 2023 (27)
- Květen (9)
- Reforma sociálních odvodů OSVČ
- Book of abstracts 2023
- Je rostoucí vzdělanost žen překážka partnerských vztahů?
- Nájemní bydlení v Česku: alternativa k bydlení ve svém?
- Daně narostou všem zaměstnancům podobně. Dlouhodobě na reformách vydělají vysokopříjmoví
- Jsou dotace na podnikatelský VaV účinné?
- Ochlazení českého trhu práce se zatím nekoná
- Generace X a Y očima dat: Když byli rodiče mladí jako my
- Účinky programu ALFA TA ČR ve firmách
- Duben (4)
- Březen (7)
- Růst cen nemovitostí: pomohla by bytová výstavba?
- Zvýšení rodičovského příspěvku a ženy na trhu práce
- Vývoj postojů české veřejnosti k uprchlíkům z Ukrajiny
- Spočítali jsme za vás: IDEA při CERGE-EI
- Nezaměstnanost v únoru 2023
- Chystané změny v rodičovské dovolené
- Směřujeme k důchodové reformě? Diskuse IDEA Talks
- Únor (4)
- Leden (3)
- Květen (9)
- 2022 (43)
- Prosinec (4)
- Listopad (3)
- Říjen (5)
- Září (2)
- Srpen (6)
- Červenec (3)
- Červen (5)
- Květen (2)
- Duben (1)
- Březen (5)
- Únor (3)
- Leden (4)
- 2021 (43)
- Prosinec (4)
- Listopad (2)
- Říjen (4)
- Září (5)
- Srpen (2)
- Červenec (2)
- Červen (2)
- Květen (2)
- Duben (5)
- Březen (4)
- Únor (8)
- Leden (3)
- 2020 (37)
- Prosinec (4)
- Listopad (3)
- Říjen (4)
- Září (5)
- Srpen (6)
- Červenec (3)
- Červen (7)
- Květen (5)
Aktuálně
Rozhovor o rozdílech v přísnosti známkování
// ARTICLE CREATION AND/OR MODIFICATION DATES // note the special format due to date() not functioning with other languages ?>24. 8. 2022 IDEA Talks s Tomášem Protivínským, který je spolu s Danielem Münichem autorem studie “Rozdíly v přísnosti známkování žáků a dopady na vzdělanostní aspirace.”
“Dívky mají při stejných matematických dovednostech průměrně o třetinu lepší známky než chlapci a žáci s lepším socioekonomickým zázemím mají v průměru o čtvrtinu klasifikačního stupně vyšší hodnocení než žáci s horším socioekonomickým statusem,” říká Tomáš Protivínský v novém díle IDEA Talks s Davidem Klimešem.
Studie odhaluje odlišnosti českých základních škol v přísnosti klasifikace žáků a ukazuje, že známky mají nezanedbatelný vliv i na vzdělanostní aspirace žáků.
Celý díl IDEA Talks ke zhlédnutí zde:
Nově k poslechu i jako podcast zde
Celá studie zde
S podporou Akademie věd ČR v rámci programu Strategie AV21.