Pertold Filip

Sebedůvěra třídy a soutěž spolužáků o osmiletá gymnázia

Miroslava Federičová, Filip Pertold, Michael L. Smith

Studie 6 | Duben 2016

Tato analáza na datech z unikátního šetření ve školách ukazuje, že přítomnost spolužáků hlásících se na gymnázium má negativní dopad na sebedůvěru ostatních žáků.

StudieAbstrakt

K čemu vede (ne)transparentnost veřejných zakázek?

Ján Palguta, Filip Pertold

Studie 4 | Březen 2016

S rostoucím objemem zakázky a s přibližováním odhadovaných hodnot k zákonnému limitu roste neefektivita, tj. rozdíl mezi vysoutěženou a odhadovanou cenou. Na základě našich výzkumů dopadů změn limitů v letech 2006 a 2012 na chování zadavatelů zakázek odhadujeme, jaké mohou být dopady zvýšení limitu navrhovaného Poslaneckou sněmovnou v únoru 2016.

Studie, Abstrakt

Veřejná podpora míst ve školkách se vyplatí: analýza výnosů a nákladů

Klára Kalíšková, Daniel Münich, Filip Pertold

Studie 3 | Březen 2016

Naše analýza finančních nákladů a výnosů ukazuje, že nedostatek míst ve školkách v poslední dekádě znamenal pro veřejné rozpočty nezanedbatelnou čistou ztrátu. Čistý výnos z jednoho dodatečného místa ve školce pro veřejné rozpočty představuje v průměru 10 tisíc korun ročně.

Studie, Abstrakt

Přechod na střední školu, pití alkoholu a vliv vrstevníků na kouření mládeže

Filip Pertold

Studie 2 | Únor 2016

Tato studie poskytuje podklad pro debatu o zákazu kouření v restauracích a zkoumá vliv vrstevníků na kouření a konzumaci alkoholu u mládeže. Studie využívá momentu přechodu studenta ze základní na střední školu k identifikaci síly vlivu vrstevníků na rozhodnutí mladých začít kouřit.

Studie, Abstrakt

Veřejné zakázky v ČR: Co říkají data o chování zadavatelů?

Pavla Nikolovová, Ján Palguta, Filip Pertold, Mário Vozár

Studie 5 | Říjen 2012

V této práci analyzujeme chování zadavatelů a pomocí kvantitativních metod odhalujeme základní vzorce chování zadavatelů při zadávání zakázek. Ukazujeme, jaký vliv má institucionální prostředí na jejich chování. Dále upozorňujeme na důsledky tohoto chování na vysoutěženou ceny nebo míru konkurence.

Studie, Abstrakt