Standardní granty GA ČR a publikační výkonnost vědců: Kontrafaktuální analýza projektů udělených v letech 2005-2014
// CREATION DATE // note the special format due to date() not functioning with other languages ?> // CREATION DATE MOVED UP ?>
Matěj Bajgar
Studie 9 | 2021
Studie jako první ekonometricky odhaduje dopad Standardních grantů GA ČR na publikační výkonnost podpořených výzkumníků. Porovnává členy řešitelských týmů těchto grantů (podpořená skupina) s výzkumníky, kteří se v daném období do těchto grantů nezapojili, ale jinak se podpořeným vědcům podobají (kontrolní skupina).
Jaké změny v rodinné politice slibují volební programy politických stran?
// CREATION DATE // note the special format due to date() not functioning with other languages ?> // CREATION DATE MOVED UP ?>
Michal Ostrý, Filip Pertold
Předvolební studie IDEA
Sociální dávky pro rodiny s dětmi tvoří v ČR specificky dvě složky: rodičovský příspěvek, který je zaměřen na rodiny s dětmi do čtyř let, bez ohledu na výši příjmu rodiny a přídavek na dítě, který cílí na rodiny s nejnižšími příjmy. Podíl výdajů na tento typ dávek je však výrazně nižší.
Finanční podpora vysokoškolských studentů v České republice: Rekonstrukce systému nutná
// CREATION DATE // note the special format due to date() not functioning with other languages ?> // CREATION DATE MOVED UP ?>
Daniel Münich, Otakar Kořínek
Studie 8 | 2021
Objem veřejné finanční podpory studentů v ČR je velmi nízký. Velká část podpory je navíc poskytována plošně, takže podpora skutečně sociálně-ekonomicky potřebných studentů a zájemců o studium je velmi nízká.
Studie | Abstrakt | Senát 16.11.2021 | Grafika | IDEA Talks 2022 | IDEA Talks 2024
Platy učitelů v roce 2020: Usne Česko na vavřínech?
// CREATION DATE // note the special format due to date() not functioning with other languages ?> // CREATION DATE MOVED UP ?>
Daniel Münich, Vladimír Smolka
Studie 7 | 2021
Úroveň učitelských platů spoluurčuje dlouhodobou atraktivitu učitelské profese. Ta ovlivňuje zájem o profesi v řadách současných i potenciálních učitelů, kteří se na profesi připravují nebo teprve připravovat budou.
Maminka, nebo školka? Dopady prodloužení čerpání rodičovského příspěvku na budoucí vzdělání a pracovní uplatnění dětí
// CREATION DATE // note the special format due to date() not functioning with other languages ?> // CREATION DATE MOVED UP ?>
Alena Bičáková, Klára Kalíšková, Lucie Zapletalová
Studie 6 | 2021
Děti, které nastoupily po reformě rodičovského příspěvku z roku 1995 do mateřské školy až po čtvrtých narozeninách, byly ve studiu a v práci méně úspěšné než ty, které zůstaly ve výlučně domácí péči jen do tří let.
Studie | Abstrakt | Video AV ČR | Vy se ptáte
Další zprávy...
- Zásah nutný: dopady budoucího ekonomického vývoje a pandemických opatření na příjmy a výdaje systému veřejného zdravotního pojištění
- Kdo v 1. vlně pandemie zachránil své zaměstnance? Analýza čerpání podpory programu Antivirus B
- Práce z domova: možnost, nebo nutnost?
- Výluka prezenční výuky během pandemie covid-19: odhad neviditelných ekonomických ztrát
Stránka 10 z 45