Vzdělávání a školství

Tisková konference o kvalitě práce učitelů

12. 6. 2019 Co Česku přinese investice do vyšší kvality práce učitelů? Na to odpověděla tisková konference IDEA při Národohospodářském ústavu AV ČR, Učitele naživo a Nadace České spořitelny.

Family Environment during Childhood and Educational Gender Gap

20. 5. 2019 | Videozáznam semináře s profesorkou Shelly Lundberg (University of California) o tom, jak rodinné prostředí ovlivňuje chování adolescentů a jejich vzdělávací výsledky

Kvalita práce učitelů, vzdělanost, ekonomický růst a prosperita České republiky

Jana Krajčová, Daniel Münich, Tomáš Protivínský

Studie 5 | Květen 2019

5,5 násobek dnešního HDP. Studie think-tanku IDEA vyčísluje, co by mohly v dlouhodobějším horizontu Česku přinést investice do vyšší kvality práce učitelů. Pokud by do této kvality Česká republika začala více investovat, mohla by v horizontu 80 let dosáhnout ekonomické úrovně Německa.

Studie,Abstrakt

Zatížení školními domácími úkoly v České republice a srovnání se světem

Václav Korbel, Daniel Münich

Studie 3 | Duben 2019

Empirická studie ukazuje, že zatížení českých žáků domácími úkoly je v mezinárodním srovnání velmi nízké. Výzkum byl založen na datech z mezinárodních šetření TIMSS mezi žáky 4. a 8. tříd v přírodovědných předmětech a matematice. Ve 4. třídách stráví čeští žáci nad DÚ v průměru 13 minut na každou vyučovací hodinu, což je pod průměrem zúčastněných zemí.

StudieAbstrakt

Dopady známek na vysvědčení na životní rozhodnutí žáků

Miroslava Federičová

Studie 1 | Únor 2019

Každoročně se na osmiletá gymnázia hlásí zhruba 14 % žáků 5. ročníku základních škol. Mezi přihlášenými je 53 % dívek oproti chlapcům a stejný poměr je i přijat. Tyto rozdíly mezi chlapci a dívkami se v případě pozdějších přechodů na šestiletá a čtyřletá gymnázia dále zvyšují. Tato studie se ale zabývá pouze přechodem na gymnázia osmiletá.

Studie,Abstrakt

IDEA Zpravodaj