Vzdělávání a školství

Zatížení školními domácími úkoly v České republice a srovnání se světem

Václav Korbel, Daniel Münich

Studie 3 | Duben 2019

Empirická studie ukazuje, že zatížení českých žáků domácími úkoly je v mezinárodním srovnání velmi nízké. Výzkum byl založen na datech z mezinárodních šetření TIMSS mezi žáky 4. a 8. tříd v přírodovědných předmětech a matematice. Ve 4. třídách stráví čeští žáci nad DÚ v průměru 13 minut na každou vyučovací hodinu, což je pod průměrem zúčastněných zemí.

StudieAbstrakt

Dopady známek na vysvědčení na životní rozhodnutí žáků

Miroslava Federičová

Studie 1 | Únor 2019

Každoročně se na osmiletá gymnázia hlásí zhruba 14 % žáků 5. ročníku základních škol. Mezi přihlášenými je 53 % dívek oproti chlapcům a stejný poměr je i přijat. Tyto rozdíly mezi chlapci a dívkami se v případě pozdějších přechodů na šestiletá a čtyřletá gymnázia dále zvyšují. Tato studie se ale zabývá pouze přechodem na gymnázia osmiletá.

Studie,Abstrakt

Co s námi bude? Vzdělání budoucnosti

1. 2. 2019 | Videorozhovor pro Akademii věd České republiky s Danielem Münichem o tom, jak se mění a promění vzdělávací systém vzhledem k extrémní rychlosti vývoje technologií.

On the Mysteries of the Swiss Dual Vocational Education and Training: What the Czech Republic Can Learn

13. 12. 2018 | Videozáznam semináře a panelové diskuse IDEA pořádané ve spolupráci se Švýcarským velvyslanectvím v České republice o odborném vzdělávání ve Švýcarsku s profesorkou Ursulou Renold KOF Swiss Economic Institute

How do we raise the quality of school leadership?

11. 12. 2018 | Videozáznam semináře s profesorem Stevenem Rivkinem (University of Illinois at Chicago) o zvyšování kvality ředitelů škol

IDEA Zpravodaj