Vzdělávání a školství

Platy českých učitelů: nová naděje

Daniel Münich, Vladimír Smolka

Studie 9 | 2019

Česko na své regionální školství vydává zhruba o třetinu menší podíl HDP, než je ve vyspělých zemích běžné. Současný růst platů učitelů jen stěží kopíruje růst platů v ekonomice. Pokud by měl být průměrný plat českých učitelů v poměru k platům vysokoškolsky vzdělaných zaměstnanců v Česku v roce 2018 srovnatelný s průměrem zemí EU, musel by dosahovat úrovně zhruba 53 000 Kč, a nikoliv pouhých 36 000 Kč.

Studie, Abstrakt

Tisková konference o kvalitě práce učitelů

12. 6. 2019 Co Česku přinese investice do vyšší kvality práce učitelů? Na to odpověděla tisková konference IDEA při Národohospodářském ústavu AV ČR, Učitele naživo a Nadace České spořitelny.

Family Environment during Childhood and Educational Gender Gap

20. 5. 2019 | Videozáznam semináře s profesorkou Shelly Lundberg (University of California) o tom, jak rodinné prostředí ovlivňuje chování adolescentů a jejich vzdělávací výsledky

Kvalita práce učitelů, vzdělanost, ekonomický růst a prosperita České republiky

Jana Krajčová, Daniel Münich, Tomáš Protivínský

Studie 5 | Květen 2019

5,5 násobek dnešního HDP. Studie think-tanku IDEA vyčísluje, co by mohly v dlouhodobějším horizontu Česku přinést investice do vyšší kvality práce učitelů. Pokud by do této kvality Česká republika začala více investovat, mohla by v horizontu 80 let dosáhnout ekonomické úrovně Německa.

Studie,Abstrakt

Zatížení školními domácími úkoly v České republice a srovnání se světem

Václav Korbel, Daniel Münich

Studie 3 | Duben 2019

Empirická studie ukazuje, že zatížení českých žáků domácími úkoly je v mezinárodním srovnání velmi nízké. Výzkum byl založen na datech z mezinárodních šetření TIMSS mezi žáky 4. a 8. tříd v přírodovědných předmětech a matematice. Ve 4. třídách stráví čeští žáci nad DÚ v průměru 13 minut na každou vyučovací hodinu, což je pod průměrem zúčastněných zemí.

StudieAbstrakt

IDEA Zpravodaj