Vzdělávání a školství

Rozdíly nákladnosti vysokoškolského výzkumu mezi vědními oblastmi: Jak moc se liší od „KENů“ ve výuce?

Martin Srholec

Červen 2023

Tato studie zkoumá, nakolik se tzv. koeficienty ekonomické náročnosti (KENy), podle kterých se rozdělují dotace na vysokoškolskou výuku, liší od nákladnosti vysokoškolského výzkumu.

Studie | Abstrakt CZ/EN 

Pandemie a očekávání rodičů ohledně návratnosti investic do vzdělávání dětí

Václav Korbel

Únor 2023

Tato studie shrnuje dopady výluky prezenční výuky ve školách na očekávání rodičů týkající se návratnosti jejich finančních a časových investic do vzdělávání dětí.

Studie| Abstrakt CZ/EN | IDEA Talks

Pandemie a návratnost investic do vzdělávání dětí

16. 2. 2023 Nová studie "Pandemie a očekávání rodičů ohledně návratnosti investic do vzdělávání dětí" shrnuje dopady výluky prezenční výuky ve školách na očekávání rodičů týkající se návratnosti jejich finančních a časových investic do vzdělávání dětí. Změnila se očekávání rodičů a jak moc se podle nich vyplatí do vzdělávání investovat?

Platy učitelů v roce 2021: vrchol dosažen a co dál

Daniel Münich, Vladimír Smolka

Srpen 2022

Tato studie nabízí podrobnou analýzu platových podmínek učitelů v České republice.

Studie | Abstrakt | IDEA Talks

Platy učitelů v roce 2021: vrchol dosažen a co dál?

31. 8. 2022 Nová studie nabízí podrobnou analýzu platových podmínek učitelů v České republice.

IDEA Zpravodaj