Témata
Autoři
- Bajgar Matěj
- Baránek Bruno
- Bartoš Vojtěch
- Bartušek, Daniel
- Bičáková Alena
- Boháček Radim
- Bouchal, Petr
- Bryndová Lucie
- Doleželová Pavla
- Dušek Libor
- Federičová Miroslava
- Geys Benny
- Grossmann Jakub
- Hanousek Jan
- Hrendash Taras
- Jann Ole
- Janský Petr
- Jurajda Štěpán
- Kalíšková Klára
- Kolář Daniel
- Korbel Václav
- Kořínek Otakar
- Kozubek Stanislav
- Krajčová Jana
- Macháček Vít
- Münich Daniel
- Ostrý Michal
- Palguta Ján
- Pertold Filip
- Pertold-Gebicka Barbara
- Protivínský Tomáš
- Pytliková Mariola
- Šatava Jiří
- Ščasný Milan
- Schneider Ondřej
- Semerák Vilém
- Sidorkin Oleg
- Škoda Samuel
- Slabý Jiří
- Šlegerová Lenka
- Smolka Vladimír
- Šoltés Michal
- Srholec Martin
- Švejnar Jan
- Titl Vítězslav
- Zapletalová Lucie
- Zvěřinová Iva
Münich Daniel
Sociálně-emoční schopnosti českých žáků
25. 6. 2025 Nový policy brief upozorňuje na zásadní, ale hodně opomíjený fenomén vzdělanosti a vzdělávání, kterým jsou sociálně-emočními schopnosti mladých. Na rozdíl od často diskutovaných funkčních gramotností, jako je matematická, čtenářská, přírodovědná či digitální, jde o schopnosti, jako jsou trpělivost a vytrvalost, zvídavost, cílevědomost, ovládání emocí, odolnost vůči stresu, schopnost spolupráce, asertivita a altruismus. A podle zjištění nové studie čeští žáci v těchto schopnostech podle posledního mezinárodního šetření PISA, zřejmě prvním tohoto druhu, nedopadli vůbec dobře. Co stojí za nízkou úrovní sociálně-emočních schopností českých patnáctiletých a jaké to může mít důsledky pro úspěch v jejich dalším studiu a v budoucím životě?
Platy učitelů v roce 2024 a výhled: na horské dráze
16.6.2025Nová studie "Platy učitelů v roce 2024 a výhled: na horské dráze" detailně mapuje vývoj a strukturu platů českých učitelů a výdaje na ně.
Nezaměstnanost je nízká, dlouhodobá ale roste
13. 5. 2025 Blesková analýza vývoje registrované nezaměstnanosti k 30. dubnu 2025 na základě dat MPSV.
Vysokoškolské vzdělávání očima OECD
Vysokoškolské vzdělávání v Česku marně čeká na modernizaci – systém je podfinancovaný, chybí funkční nástroje finanční podpory studentům, efektivnější rozdělování veřejné podpory. Ne náhodou Česko v rámci zemí OECD výrazně zaostává v podílu vysokoškolsky vzdělaných mladých. V novém díle IDEA Talks tato témata nad poslední zprávou OECD rozebírá ekonom Daniel Münich spolu s novinářem Davidem Klimešem.
Částečné úvazky: v Česku vzácné zboží
Nová a zcela unikátní studie jako první v České republice detailně zkoumá fenomén českých částečných úvazků ve velkém evropském srovnání. Studie přináší zcela nová zjištění týkající se částečných úvazků. Jaké jsou důvody jejich nízkého využívání v Česku? Které skupiny obyvatel je využívají? A jaké kroky by mohly pomoci jejich širšímu uplatnění?
Stránka 1 z 24