Aktuálně
Jak modernizovat český stát
// CREATION DATE // note the special format due to date() not functioning with other languages ?> // CREATION DATE MOVED UP ?>Nová série videospotů IDEA Talks pro volby'25
Zaměstnanci státu a státní úředníci: kde pracují a za kolik?
// CREATION DATE // note the special format due to date() not functioning with other languages ?> // CREATION DATE MOVED UP ?>9. 7. 2025 Každoročně aktualizovaná publikace a interaktivní aplikace think-tanku IDEA nabízí podrobné analytické vhledy do struktury a dlouhodobých trendů v počtech zaměstnanců státu, výše jejich průměrných platů a výdajů na ně za období 2003–2024. Aplikace a studie jsou dostupné na adrese: https://ideaapps.cerge-ei.cz/zamestnancistatu
Více: Zaměstnanci státu a státní úředníci: kde pracují a za kolik?
Vzdělávací politika aneb nerealizované strategie
// CREATION DATE // note the special format due to date() not functioning with other languages ?> // CREATION DATE MOVED UP ?>2.7.2025 Proč se v Česku nedaří zavádět dobře připravené vzdělávací strategie do praxe? Jakou roli hraje nedostatek odborníků a slabý výzkum? A proč je důležité mezinárodní srovnání? Přečtěte si nový rozhovor s Danem Münichem k tématu české vzdělávací politiky.
Sociálně-emoční schopnosti českých žáků
// CREATION DATE // note the special format due to date() not functioning with other languages ?> // CREATION DATE MOVED UP ?>25. 6. 2025 Nový policy brief upozorňuje na zásadní, ale hodně opomíjený fenomén vzdělanosti a vzdělávání, kterým jsou sociálně-emočními schopnosti mladých. Na rozdíl od často diskutovaných funkčních gramotností, jako je matematická, čtenářská, přírodovědná či digitální, jde o schopnosti, jako jsou trpělivost a vytrvalost, zvídavost, cílevědomost, ovládání emocí, odolnost vůči stresu, schopnost spolupráce, asertivita a altruismus. A podle zjištění nové studie čeští žáci v těchto schopnostech podle posledního mezinárodního šetření PISA, zřejmě prvním tohoto druhu, nedopadli vůbec dobře. Co stojí za nízkou úrovní sociálně-emočních schopností českých patnáctiletých a jaké to může mít důsledky pro úspěch v jejich dalším studiu a v budoucím životě?
Práce z domova po pandemii covid-19
// CREATION DATE // note the special format due to date() not functioning with other languages ?> // CREATION DATE MOVED UP ?>Jaký dlouhodobý dopad měla pandemie covid-19 na míru využívání práce z domova? Pracují lidé z domova v době po odeznění pandemie více než před ní? A jak se míra využívání práce z domova liší mezi různými demografickými a socioekonomickými skupinami? Podívejte se na nový díl IDEA Talks s Klárou Kalíškovou a Davidem Klimešem.
Stránka 2 z 98