Aktuálně

Vysokoškolské vzdělávání očima OECD

Vysokoškolské vzdělávání v Česku marně čeká na modernizaci – systém je podfinancovaný, chybí funkční nástroje finanční podpory studentům, efektivnější rozdělování veřejné podpory. Ne náhodou Česko v rámci zemí OECD výrazně zaostává v podílu vysokoškolsky vzdělaných mladých. V novém díle IDEA Talks tato témata nad poslední zprávou OECD rozebírá ekonom Daniel Münich spolu s novinářem Davidem Klimešem.

Více: Vysokoškolské vzdělávání očima OECD

 
 

Kolik nadaných dětí zůstává bez povšimnutí?

6.5.2025 Nová studie "Co (ne)víme o žácích s kvantitativním nadáním? Česko v mezinárodním srovnání" přináší důležitá zjištění o tom, kolik dětí v Česku může mít kvantitativní nadání, tedy výjimečné schopnosti v oblasti matematického a logického myšlení. Výsledky naznačují, že podíl nadaných žáků může být výrazně vyšší, než uvádějí oficiální statistiky.

Více: Kolik nadaných dětí zůstává bez povšimnutí?

 
 

Srovnání platů a mezd v České republice

29.4.2025 Nová studie "Srovnání platů a mezd v České republice: větší problém, než se zdá" nabízí unikátní srovnání platů veřejného sektoru a mezd sektoru soukromého v České republice.

Více: Srovnání platů a mezd v České republice

 
 

Základní a střední vzdělávání očima OECD

Jak hodnotí aktuální zpráva OECD české vzdělávání na základních a středních školách? Jaké jsou jeho dlouhodobé strukturální problémy a co a jak můžeme zlepšit? Podívejte se na nový díl IDEA Talks s Václavem Korbelem a Davidem Klimešem.

Více: Základní a střední vzdělávání očima OECD

 
 

Swiss innovation promotion: What can we learn from it?

Video recording of a seminar by Prof. Martin Wörter - Swiss innovation promotion: What can we learn from it?/Podpora inovací ve Švýcarsku: Jaké z toho plyne poučení?

Více: Swiss innovation promotion: What can we learn from it?

 
 

IDEA Zpravodaj