Aktuálně

Kolik nadaných dětí zůstává bez povšimnutí?

6.5.2025 Nová studie "Co (ne)víme o žácích s kvantitativním nadáním? Česko v mezinárodním srovnání" přináší důležitá zjištění o tom, kolik dětí v Česku může mít kvantitativní nadání, tedy výjimečné schopnosti v oblasti matematického a logického myšlení. Výsledky naznačují, že podíl nadaných žáků může být výrazně vyšší, než uvádějí oficiální statistiky.

Více: Kolik nadaných dětí zůstává bez povšimnutí?

 
 

Základní a střední vzdělávání očima OECD

Jak hodnotí aktuální zpráva OECD české vzdělávání na základních a středních školách? Jaké jsou jeho dlouhodobé strukturální problémy a co a jak můžeme zlepšit? Podívejte se na nový díl IDEA Talks s Václavem Korbelem a Davidem Klimešem.

Více: Základní a střední vzdělávání očima OECD

 
 

Swiss innovation promotion: What can we learn from it?

Video recording of a seminar by Prof. Martin Wörter - Swiss innovation promotion: What can we learn from it?/Podpora inovací ve Švýcarsku: Jaké z toho plyne poučení?

Více: Swiss innovation promotion: What can we learn from it?

 
 

Effectiveness of Advanced Academic Programs

Video recording of a public lecture by professor SCOTT IMBERMAN - What Does Economic Research Say About the Effectiveness of Advanced Academic Programs?/Co říká ekonomický výzkum o efektivitě pokročilých akademických programů pro nadané žáky?

Více: Effectiveness of Advanced Academic Programs

 
 

Odstranění překážek v práci může přinést 10 miliard

19. 3. 2025 Nový policy brief "Odstranění překážek v práci může přinést 10 miliard do veřejných rozpočtů ročně" srovnává preferované vs. skutečné pracovní zapojení českých matek malých dětí a vypočítává, jak by na příjmy veřejných rozpočtů dopadlo, kdyby matky dětí do 4 let mohly pracovat podle svých preferencí. Analýza ukazuje, že odstranění bariér práce představuje potenciál zvýšení příjmů veřejných rozpočtů zhruba o 10 mld. Kč ročně.

Více: Odstranění překážek v práci může přinést 10 miliard

 
 

IDEA Zpravodaj