Studie

Jsou důchodci motivováni typem pracovní smlouvy k účasti na trhu práce?

Lenka Lakotová

Studie 7 | 2019

Tato studie analyzuje dopad novely zákona z roku 2008, která značně ulehčila souběh pobírání pobírání starobního důchodu a práce na smlouvu na dobu neurčitou. Předtím byl totiž souběh výdělečné činnosti a pobírání starobního důchodu možný pouze v případě smluv na dobu určitou do 1 roku.

Studie, Abstrakt

 
 

Globalization of science: Evidence from authors in academic journals by country of origin

Vít Macháček, Martin Srholec

Study 6 | May 2019

The interactive study compares globalization of science across countries, disciplines and time in an interactive way. To what extent are scientific outputs published in global as opposed to local journals? How does this differ across countries and disciplines? How much has this changed over the last decade?

Interactive study

 
 

Kvalita práce učitelů, vzdělanost, ekonomický růst a prosperita České republiky

Jana Krajčová, Daniel Münich, Tomáš Protivínský

Studie 5 | Květen 2019

5,5 násobek dnešního HDP. Studie think-tanku IDEA vyčísluje, co by mohly v dlouhodobějším horizontu Česku přinést investice do vyšší kvality práce učitelů. Pokud by do této kvality Česká republika začala více investovat, mohla by v horizontu 80 let dosáhnout ekonomické úrovně Německa.

Studie, Abstrakt

 
 

Dopady zvyšování minimální mzdy v letech 2013-2017 na zaměstnanost a mzdy

Jakub Grossmann, Štěpán Jurajda, Vladimír Smolka

Studie 4 | Duben 2019

Tato studie zkoumá kauzální dopady nárůstů minimální mzdy v ČR v letech 2013–2017 na zaměstnanost nízko-výdělečných pracovníků podnikatelského sektoru. Studie ukazuje, že nárůsty minimální mzdy neměly výraznější negativní dopad na zaměstnanost. Zároveň však měly pozitivní efekt na růst mezd.

Studie | Abstrakt

 
 

Zatížení školními domácími úkoly v České republice a srovnání se světem

Václav Korbel, Daniel Münich

Studie 3 | Duben 2019

Empirická studie ukazuje, že zatížení českých žáků domácími úkoly je v mezinárodním srovnání velmi nízké. Výzkum byl založen na datech z mezinárodních šetření TIMSS mezi žáky 4. a 8. tříd v přírodovědných předmětech a matematice. Ve 4. třídách stráví čeští žáci nad DÚ v průměru 13 minut na každou vyučovací hodinu, což je pod průměrem zúčastněných zemí.

StudieAbstrakt

 
 

IDEA Zpravodaj