Studie: 2019

Zatížení školními domácími úkoly v České republice a srovnání se světem

Václav Korbel, Daniel Münich

Studie 3 | Duben 2019

Empirická studie ukazuje, že zatížení českých žáků domácími úkoly je v mezinárodním srovnání velmi nízké. Výzkum byl založen na datech z mezinárodních šetření TIMSS mezi žáky 4. a 8. tříd v přírodovědných předmětech a matematice. Ve 4. třídách stráví čeští žáci nad DÚ v průměru 13 minut na každou vyučovací hodinu, což je pod průměrem zúčastněných zemí.

StudieAbstrakt


Elektromobil: nejdříve do vesmíru, do Česka až po slevě

Milan Ščasný, Iva Zvěřinová, Zuzana Rajchlová, Eva Kyselá

Studie 2 | Březen 2019

Podíl elektromobilů na nově registrovaných vozidlech v ČR dosahuje pouze 0,3 %. Je pro české zákazníky hlavní bariérou při koupě elektromobilů jejich vysoká pořizovací cena nebo hrají roli i jiné faktory? Jaké pobídky a opatření by měly u českých zákazníků největší odezvy?

Studie , Abstrakt


A Comparison of Journal Citation Indicies

Daniel Münich, Taras Hrendash

Aplikace | Březen 2019

Nový interaktivní nástroj umožňuje rychle odhadnout vědecký vliv časopisů v rámci více než 200 vědních oborů. Nástroj umožňuje sledovati v Česku vydávané časopisy a zjistit, ve kterých časopisech čeští vědci dominantně publikují.Nástroj je založen na citačních indexech časopisů, které byly aj sou důležitým kritériem vládního hodnocení výzkumných organizací.

Vstup do aplikaceInformační leták


Dopady známek na vysvědčení na životní rozhodnutí žáků

Miroslava Federičová

Studie 1 | Únor 2019

Každoročně se na osmiletá gymnázia hlásí zhruba 14 % žáků 5. ročníku základních škol. Mezi přihlášenými je 53 % dívek oproti chlapcům a stejný poměr je i přijat. Tyto rozdíly mezi chlapci a dívkami se v případě pozdějších přechodů na šestiletá a čtyřletá gymnázia dále zvyšují. Tato studie se ale zabývá pouze přechodem na gymnázia osmiletá.

Studie, Abstrakt


Výsledky 11 - 14 z 14

IDEA Zpravodaj