- 2025 (4)
- 2024 (2)
- 2023 (1)
- Červen (1)
- 2022 (3)
- 2021 (6)
- Prosinec (1)
- Listopad (1)
- Říjen (1)
- Květen (1)
- Březen (2)
- 2020 (7)
- Prosinec (1)
- Září (2)
- Červenec (1)
- Květen (2)
- Duben (1)
- 2019 (7)
- Prosinec (1)
- Listopad (1)
- Září (1)
- Červen (1)
- Květen (1)
- Duben (1)
- Únor (1)
- 2018 (9)
- Prosinec (2)
- Listopad (2)
- Říjen (1)
- Květen (1)
- Duben (2)
- Březen (1)
- 2017 (14)
- Prosinec (1)
- Říjen (5)
- Září (1)
- Červen (1)
- Květen (3)
- Březen (2)
- Leden (1)
- 2016 (5)
- Prosinec (1)
- Listopad (1)
- Květen (1)
- Duben (2)
Témata
Autoři
- Bajgar Matěj
- Baránek Bruno
- Bartoš Vojtěch
- Bartušek, Daniel
- Bičáková Alena
- Boháček Radim
- Bouchal, Petr
- Bryndová Lucie
- Doleželová Pavla
- Dušek Libor
- Federičová Miroslava
- Geys Benny
- Grossmann Jakub
- Hanousek Jan
- Hrendash Taras
- Jann Ole
- Janský Petr
- Jurajda Štěpán
- Kalíšková Klára
- Kolář Daniel
- Korbel Václav
- Kořínek Otakar
- Kozubek Stanislav
- Krajčová Jana
- Macháček Vít
- Münich Daniel
- Ostrý Michal
- Palguta Ján
- Pertold Filip
- Pertold-Gebicka Barbara
- Protivínský Tomáš
- Pytliková Mariola
- Šatava Jiří
- Ščasný Milan
- Schneider Ondřej
- Semerák Vilém
- Sidorkin Oleg
- Škoda Samuel
- Slabý Jiří
- Šlegerová Lenka
- Smolka Vladimír
- Šoltés Michal
- Srholec Martin
- Švejnar Jan
- Titl Vítězslav
- Zapletalová Lucie
- Zvěřinová Iva
Události
Effectiveness of Advanced Academic Programs
// ARTICLE CREATION AND/OR MODIFICATION DATES // note the special format due to date() not functioning with other languages ?>Video recording of a public lecture by professor SCOTT IMBERMAN - What Does Economic Research Say About the Effectiveness of Advanced Academic Programs?/Co říká ekonomický výzkum o efektivitě pokročilých akademických programů pro nadané žáky?
What Does Economic Research Say About the Effectiveness of Advanced Academic Programs?/Co říká ekonomický výzkum o efektivitě pokročilých akademických programů pro nadané žáky?
Public lecture recording
When: March 4, 2025, 10 a. m.
Where: Prague, CERGE-EI (The Schebek Palace, Politických vězňů 7, Prague 1), Digital Media Centre, room 402, 4th floor
In-person and on-line participation options were available. The event was in English.
About
Keynote speaker: Scott Imberman
Scott Imberman's public lecture (slides)
About:
- What are the impacts of advanced academic programs (e.g. gifted and talented initiatives, specialized magnet high schools, AP/IB programs) on student academic outcomes?
- How can one apply causal methods to evaluate the benefits and potential downsides of advanced academic programs?
- Do these programs contribute to long-term success in postsecondary education (college and university achievement)?
- Are advanced programs equally accessible, or do they exacerbate educational inequalities?
IDEA při CERGE-EI připravuje další studii nabízející ekonomickou perspektivu na problematiku nadaných dětí. Nová publikace "Vzdělávání nadaných: metaanalýza evaluací intervencí" navazuje na téma přednášky prof. Imbermana a přináší podrobnější a širší přehled se zaměřením na české prostředí:
- seznámí veřejnost s významem vyhodnocování opatření na podporu nadaných dětí
- představí metody, které k tomuto hodnocení ekonomie využívá
- nabídne výsledky těchto evaluací - která opatření fungují?
Gallery