- 2025 (5)
- 2024 (2)
- 2023 (1)
- Červen (1)
- 2022 (3)
- 2021 (6)
- Prosinec (1)
- Listopad (1)
- Říjen (1)
- Květen (1)
- Březen (2)
- 2020 (7)
- Prosinec (1)
- Září (2)
- Červenec (1)
- Květen (2)
- Duben (1)
- 2019 (7)
- Prosinec (1)
- Listopad (1)
- Září (1)
- Červen (1)
- Květen (1)
- Duben (1)
- Únor (1)
- 2018 (9)
- Prosinec (2)
- Listopad (2)
- Říjen (1)
- Květen (1)
- Duben (2)
- Březen (1)
- 2017 (14)
- Prosinec (1)
- Říjen (5)
- Září (1)
- Červen (1)
- Květen (3)
- Březen (2)
- Leden (1)
- 2016 (5)
- Prosinec (1)
- Listopad (1)
- Květen (1)
- Duben (2)
Témata
Autoři
- Bajgar Matěj
- Baránek Bruno
- Bartoš Vojtěch
- Bartušek, Daniel
- Bičáková Alena
- Boháček Radim
- Bouchal, Petr
- Bryndová Lucie
- Doleželová Pavla
- Dušek Libor
- Federičová Miroslava
- Geys Benny
- Grossmann Jakub
- Hanousek Jan
- Hrendash Taras
- Jann Ole
- Janský Petr
- Jurajda Štěpán
- Kalíšková Klára
- Kolář Daniel
- Korbel Václav
- Kořínek Otakar
- Kozubek Stanislav
- Krajčová Jana
- Macháček Vít
- Münich Daniel
- Ostrý Michal
- Palguta Ján
- Pertold Filip
- Pertold-Gebicka Barbara
- Protivínský Tomáš
- Pytliková Mariola
- Šatava Jiří
- Ščasný Milan
- Schneider Ondřej
- Semerák Vilém
- Sidorkin Oleg
- Škoda Samuel
- Slabý Jiří
- Šlegerová Lenka
- Smolka Vladimír
- Šoltés Michal
- Srholec Martin
- Švejnar Jan
- Titl Vítězslav
- Zapletalová Lucie
- Zvěřinová Iva
Události
Effectiveness of Advanced Academic Programs
// ARTICLE CREATION AND/OR MODIFICATION DATES // note the special format due to date() not functioning with other languages ?>Video recording of a public lecture by professor SCOTT IMBERMAN - What Does Economic Research Say About the Effectiveness of Advanced Academic Programs?/Co říká ekonomický výzkum o efektivitě pokročilých akademických programů pro nadané žáky?
What Does Economic Research Say About the Effectiveness of Advanced Academic Programs?/Co říká ekonomický výzkum o efektivitě pokročilých akademických programů pro nadané žáky?
Public lecture recording
When: March 4, 2025, 10 a. m.
Where: Prague, CERGE-EI (The Schebek Palace, Politických vězňů 7, Prague 1), Digital Media Centre, room 402, 4th floor
In-person and on-line participation options were available. The event was in English.
Interview with Scott Imberman for EDUin in Czech
The original English version of the interview with Scott Imberman prepared by Jitka Polanská for EDUin/Původní anglická verze rozhovoru se Scottem Imbermanem připravená Jitkou Polanskou pro EDUin.
About
Keynote speaker: Scott Imberman
Scott Imberman's public lecture (slides)
About:
- What are the impacts of advanced academic programs (e.g. gifted and talented initiatives, specialized magnet high schools, AP/IB programs) on student academic outcomes?
- How can one apply causal methods to evaluate the benefits and potential downsides of advanced academic programs?
- Do these programs contribute to long-term success in postsecondary education (college and university achievement)?
- Are advanced programs equally accessible, or do they exacerbate educational inequalities?
IDEA při CERGE-EI připravuje další studii nabízející ekonomickou perspektivu na problematiku nadaných dětí. Nová publikace "Vzdělávání nadaných: metaanalýza evaluací intervencí" navazuje na téma přednášky prof. Imbermana a přináší podrobnější a širší přehled se zaměřením na české prostředí:
- seznámí veřejnost s významem vyhodnocování opatření na podporu nadaných dětí
- představí metody, které k tomuto hodnocení ekonomie využívá
- nabídne výsledky těchto evaluací - která opatření fungují?
Gallery